Tophane Mahallesi Palandöken Caddesi Esnaf Sarayı Kat:5 Merkez/RİZE

Aksoy'dan Çay Açıklaması Yapan Palandöken'e Teşekkür


Tarih : 08.06.2019 01:35

.


Türkiye Esnaf Sanatkarlar Konfederasyonu (TESK) Genel Başkanı Bendevi Palandöken’in çay tarımı ile ilgili yaptığı açıklamaları değerlendiren Rize Esnaf Sanatkarlar Odaları Birliği (RESOB) Başkanı Güven Aksoy, Palandöken’e teşekkür etti. 

 

Çayın Rize’nin en önemli ürünü olduğunu çeşitli sıkıntıları da olduğunu dile getiren RESOB Başkanı Güven Aksoy, “Bende TESK yönetiminde sık sık bölgemiz için kritik öneme sahip olan çay tarımı ile ilgili sorunları ve beklentileri dile getiriyorum. Konfederasyon başkanımız bu konuda bilgili ve donanımlı. Çayın marka değerini artırarak daha değerli olmasını sağlayabiliriz. Bu doğrulta da bir açıklama yapmıştır. Bu açıklama çayımızın her kesimden ilgi gördüğü ve sahiplendiğini göstermektedir. Hep beraber ülkemizin bu değerine sahip çıkmalıyız. Marka değerimizi ve kalitemizi artırmazsak dışarıdan çay ihraç eden bir ülke oluruz. Ekonomide sorun yaşadığımız bu günlerde üretmenin ne denli önemli olduğunu gördük. Genel başkanımıza yaptığı açıklamadan dolayı tüm çay üreticileri ve sektörü adına teşekkür ediyorum” dedi.      

PALANDÖKEN: ÇAYDAKİ KALİTEMİZİ DÜNYAYA TANITMALIYIZ
Türkiye’nin çay sektöründeki başarısını dünyaya tanıtması gerektiğini vurgulayan TESK Genel Başkanı Bendevi Palandöken, 208 bin aile yani 1 milyonun üzerinde vatandaşımız geçimini çaydan sağladığını vurguladı. 

Çayın ülke için önemi çok büyük değer olduğuna değinen Palandöken: “Hem ekonomik hem de sosyal boyutu var. Üretimde ve tüketimdeki başarımızı dünyaya tanıtarak kendimizi kanıtlamalıyız. Bunun için festivaller düzenlemeli, fuarlara katılımları artırmalı ve özellikle butik çay işletmelerinin marka değerini artırmalıyız. İhraç edilen dizi ve filmlerde Türk çayının reklamını yapmak da bilinilirliğimizi artırır.” dedi.

“ÇAY TÜKETİMİNDE 1. SIRADAYIZ”

Çay üretiminde ve tüketiminde dünyada önemli bir yerde olduğumuza dikkati çeken Palandöken: “Çay ülkemiz için hem ekonomik hem de sosyal açıdan çok önemli bir konuma sahip. Çünkü katma değeri yüksek ve bir bölgenin en önemli geçim kaynağı. Hem üretmeyi hem de tüketmeyi seviyoruz. Öyle ki çay tüketiminde kişi başı 3,2 kg ile dünyada 1. sıradayız ve geçtiğimiz yılın verilerine göre üretimde ise dünyada 5.sıradayız. Yıllık 1,4 milyon tona yakın yaş çay üretiyoruz ve bu sektörden 208 bin aile yani 1 milyonun üzerinde vatandaşımız geçimini sağlıyor.” diye konuştu.

 “ÇAYDAKİ KALİTEMİZİ MARKA DEĞERİMİZİ ARTIRARAK KORUMALIYIZ”

Marka değerinin en az üretim kadar önemli olduğunun altını çizen Palandöken, “Çay piyasası ülkemiz için bu denli önemliyken, bu başarımızı marka değerimizi artırarak taçlandırmalıyız. Ülkemiz bu yılın ilk 2 ayında 59 ülkeye 666 tonluk çay ihraç etti. Çay ihraç ettiğimiz ülke sayısını 100’lere çıkartmamamız için hiçbir sebep yok. Devamlı büyüyen çay piyasasındaki payımızı büyütmek için markalaşmaya destek vermeliyiz. Bunu da tanıtım, reklam, festivaller, fuarlar gibi seçenekler ile sağlayabiliriz. Fındıkta dünya markası olduğumuz gibi çayda da olabiliriz. Bununla birlikte çay tarımının önemli bir kısmını üstlenen küçük işletmelerin de desteklenmesi gerekiyor. Çünkü çayda çeşitlilik ne kadar artarsa dolaylı yoldan üretim ve tüketim de ona bağlı artar” diye söyledi.